Szakítás utáni segítséget ajánl a fiataloknak az új-zélandi kormány, hogy „a kis sérülésből ne legyen nagy fájdalom” – jelentette szerdán a The Guardian című brit lap online kiadása.
A Szeress jobban (Love Better) címmel elindított kampány célja, hogy segítsen továbblépni azoknak, akiknek összetörték a szívét. A kampányvideóban nem beállított jelenetek láthatók színészekkel, hanem olyanok mondják el élményeiket, akiket nem rég hagyott el a párjuk.
„Rendben, megteszem. Hivatalosan törlöm az exemet minden közösségi oldalon” – mondja az egyik szereplő, majd egészen közel hajol a telefonhoz, és azt suttogja: „továbblépek”.
A videóban kimondják, hogy „szakítani szívás”, és a kampány célja, hogy a frissen szakítottak segítsenek más sorstársaiknak, hogy „egy kis sérülésből ne legyen nagy fájdalom”.
A kampányban lesznek videók, cikkek, podcastok, valamint a TikTokra és az Instagramra is készül majd tartalom.
„Ezt még soha egyetlen kormány sem próbálta sehol a világon” – mondta a The Guardiannek Priyanca Radhakrishnan új-zélandi közösségi és önkéntességi miniszter, aki abban bízik, hogy a valós és nyers beszámolók segítenek azoknak, akiknek szükségük van rá.
A lap szerint a 16 és 24 év közötti új-zélandiak 80 százaléka volt már kapcsolatban, és 87 százalékuk azt mondta, hogy a normálisnál jobban fájt a szakítás. 55 százalékuk pedig egyáltalán nem vagy csak kicsit bízik abban, hogy bántás nélkül véget lehet vetni egy kapcsolatnak. A nagy többség érzelmi fájdalomról számolt be, de minden hatodik megkérdezett fizikai bántalmazást is átélt.
„Ez már kezd nevetséges lenni. Szétcsúszik minden. Aludni akarok az éjjel. Túl kell lépnem rajta, át kell lépnem ezen az akadályon. Csak törlés és blokkolás” – mondja egy fiatal férfi a videóban.
Radhakrishnan abban is bízik, hogy a kampány ahhoz is hozzá tud járulni, hogy csökkenjen a kapcsolati, családon belüli és szexuális bántalmazás a szigetországban.
„Új-Zélandon nagyon magas a családon belüli és szexuális erőszak aránya. Szeretnénk ezen változtatni, és tisztában vagyunk azzal, hogy ehhez innovatív eszközökhöz kell nyúlnunk” – fogalmazott a politikus.
A kampányban részt vesz a fiatalok segítésével foglalkozó Youthline civilszervezet is, amely szöveges üzenetekkel és e-mailekkel segíti majd azokat, akik segítséget kérnek.
„Azon kívül, hogy meggyűlöljük a másikat, vagy teljesen kizárjuk az életünkből, az egyetlen tipikus válasz az szokott lenni, hogy megpróbálunk semmit sem érezni. Ezért nagyszerű azt megmutatni, hogy normális, ha szakítás után ennyi érzés kavarog valakiben, és hogy van mód arra, hogy ezt egészségesen lehessen kezelni” – magyarázta Jo Madsen, a Youthline egyik vezetője.
A szakember szerint az internet és a közösségi média korábban ismeretlen és komplex vetületet vitt a szakításokba.
A kampányra 6,4 millió új-zélandi dollárt (1,4 milliárd forint) különítettek el.